NO MORE KRISTUS!

Nu är det bestämt och papprena ifyllda.
Jag är inte längre medlem i Svenska Kyrkan.
Efter att ha tillbringat några timmar i kyrkan vid Mofllans bortgång för 14 månader sedan, samt under systers konfirmation, kan jag ärligt och genomtänkt säga att Jag inte tror på Gud!
Jag tror inte att Han är grundaren till allt liv eller att Han tar emot mig vid Pärleporten!
Jag tror heller inte att Han förlåter mina synder.

Vi har också valt att ta Mira ur Svenska kyrkan. Varför?
Jo, för efter en del funderingar och diskussioner vill vi att hon själv ska få välja om hon vill vara Kristen.
När och om hon vill konfirmeras ska jag hjälpa henne!

Tro inte att jag tycker att Gud och kyrkan är strunt bara för detta.
Jag tycker att kyrkan är en oerhört vacker plats och att det finns mycket intressant inom religon.
Men det är inget jag lever efter.



Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Men mira är väll döpt ? :o

2009-06-16 @ 14:52:42
Postat av: Annapanna

HUR GÖR MAN!!! Kan du inte skriva en utförlig guide=) Snälla!!

2009-06-16 @ 21:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0