Tjejtidningar!!

Har sällan tid att läsa tidningar men hann kolla igenom både en FRIDA och en SOLO under Stockholmstrippen.
Man kan bli lite irriterad!!
FRIDA som riktar sig till ungdomar hade ett reportage om Budget/Lyx.
Lyx-jeansen kostade 1500 kr och budget-jeansen 700 (!) kr.
Helt ärligt; när jag var tonåring och min mamma och pappa skulle betala mina kläder så fick jag inga jeans för 700 kr. Det är INTE budget!! H&M har skitfina jeans för 198 kr. Det ÄR budget!!
Grejen är väl den att det är tidningar som dessa som sätter normerna. Barn (/ungdomar) har lite dålig uppfattning om vad pengar är värda. Artiklar som dessa hjälper inte direkt föräldrar som inte tjänar storkovan!

SOLO ansåg att det var HELT UTE att färga håret hemma. Ett BIG NO-NO!!
Summa= Har du inte råd att gå till frissan var fjärde vecka för att få håret färgat är du både ute och NO-NO. Eller så får du helt enkelt behålla din egen hårfärg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0