Oformad kropp!

Dåligt av mig att klockan snart är halv fem och detta är dagens första inlägg. Herregud.

Jaja, dagen har bestått av babymassage #2. Mysigt även denna gången.
Det roliga är, att i en sådan grupp med nyblivna mammor, utan att det sker medvetet eller uttalat så försigår en slags tävling.
Precis som i Astrid Lindgren filmen " Hoppa högst".... Inte så att man ´verkligen´bryr sig, eftersom Alla barn är olika, men allvar; alla tänker någongång att, Ohh, tänk att det barnet kan göra så.... hmmm.... är min människa sen? Eller kanske är det barnet äldre?! Eller kanske har det med bra gener att göra...?!
En annan mamma känner att hennes barn "redan" har gnuggat av sig allt hår på bakhuvudet...kanske betyder det att H*n sover oroligt!?
Vad gör ni för att era barn ska sova?! Ja, jo men, Nä...min människa har sovit heeela nätterna i en månad....
...Mitt barn kommer antagligen att "hoppa över" krypstadiet, eftersom h*n är såå stark!

Missförstå mig rätt!
(för all del)

Snart ska jag och Dockan köra till min Moffla (morfar).... tyvärr finns det risk för att det blir dagens tredje kopp kaffe där... jag som skulle dra ner *suck*


Konstigt att typ Alla välbeökta bloggar måste innefatta så mkt mode....
....tänk på oss med oformade kroppar, för Guds skull. Vad tycker ni att vi ska klä oss i?!
(låt mig ännu en gång påpeka att jag vet att det är värt det och jag skulle ALDRIG byta min Mira mot ett par jeans i stl 25.... men drömma går ju!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0