Sjukhusbesök 1

Då var det avklarat!
Åkte in igår strax efter kl 18 eftersom jag haft samandragningar i ett par timmar, med ca 6 min mellanrum... inte så att det gjorde ont...men man har ju heller inget att jämföra med!
Fick göra en CTG kurva, mätning av hjärtljus och SD(samandragningar) för att se om de påverka Snigel.
Fick en spruta som ska lugna SD (livmodern är en stor muskel, när den spänner sig =SD)
...och så fick vi stanna kvar över natten.
A fick sova på en "skepparsäng" =) (en sån man fäller ner från väggen) Jag sov på en 80cm säng, mycket obehagligt, trodde att jag skulle trilla ner, hua)
Och i morse gjordes en ny kurva...fortfarande SD... ny spruta (gör ont som F*N)...ny kurva, inga SD.
Undersökning...allt ser bra ut.
Så nu sitter man här hemma igen, med en ask noblesse, mums.... Med beordran att ta det (om möjligt) ännu lugnare...inte skitkul, men vad gör man inte...
A tror tt Snigel kommer inom en vecka, eller åtminstonde innan 20 dec. Det återsrår att se.... spännande=)

VECKA 34 nu iallafall!

Kommentarer
Postat av: Skönsjungande storasyster

Mors! Ja, jag håller absolut med om det sista ordet och är beredd att lägga till ett kraftuttryck av något slag där. Man får inte fjärilar utan gräshoppor i magen när man tänker tanken att bli moster för första gången inom en snar framtid :) För övrigt har jag nu klarat halva universitetskursen i etnologi (VG på första hemtentan) vilket betyder att 7,5 poäng till ligger och skräpar i mitt LADOK - utöver de 60 poäng (2 terminer) jag har i svenska. Föreläsning på onsdag igen :)

2007-11-26 @ 20:51:37
Postat av: skönsjungande storasyster igen

Jo, en sak till: Jag ska till tandläkaren imorgon fm och laga ett hål - jo, du läste rätt. Ska jag vara ärlig så blev jag på gränsen till chockad när de upptäckte hålet för en dryg månad sedan - men å andra sidan är jag med om detta för första gången i livet. Har alltså ingen anledning att vara alltför sur över det utan är i stället glad att ha klarat mig ifrån det i nästan 25 år ;)

2007-11-27 @ 15:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0